MagzNetwork

Mesej Jam 04.44 Pagi

Posted by Alexanderwathern | 7:57 PM | , | 0 comments »

Mesej telefon bimbit berbunyi. Pukul 4.44 minit pagi. Seorang teman mengadu diganggu beberapa makhluk yang tidak diketahuinya baru sebentar tadi. Ketika masih di kolej belasan tahun lalu, makhluk-makhluk itu memang pernah datang mengganggunya. Tak sangka datang bertamu lagi selepas sekian lama. Kali ini ke rumahnya pula. Agaknya berbelas tahun cari jalan baru jumpa kot. Kali ini rupa bentuk makhluk-makhluk itu lebih jelas kelihatan.


Malam itu, pada mulanya datang dua makhluk – satu sedang memainkan sejenis alat muzik manakala satu lagi yang lebih tinggi bertangan kosong. Teman kita cuba bangun dari tidur tetapi seluruh anggotanya bagaikan dikunci.


Habis si pendek bikin konsert, si tinggi punya giliran. Si tinggi memakai jubah mengerbang. Teman kita terasa tengkuknya ditekan dan kelihatan si tinggi hendak melangkah tubuh teman kita. Teman kita melawan dan berjaya angkat kaki. Mahu disepaknya si tinggi tetapi si tinggi menghilang. Teman kita sempat melihat tubuh tetamu-tetamunya, cuma bahagian wajah yang tak jelas.


Ditanya saya, “Apa benda semua tu?”

Itulah jin!


Saya sarankan amalan Rasulullah sebelum tidur kepadanya. Agaknya berkesan kerana sudah seminggu berlalu dia tidak lagi bercerita tentang hal itu.


Wallahu’alam.



Abu Zulfiqar

9 Ogos 2010

0 comments

Post a Comment