MagzNetwork

Pertempuran Dua Jin

Posted by Alexanderwathern | 10:17 AM | | 0 comments »

Apabila dua jin yang punya sejarah pertentangan antara satu sama lain berkeras mahu bertempur di alam manusia, menggunakan tubuh dua manusia... maka manusia-manusialah yang letih. Dari pukul 1 pagi sampai pukul 3 pagi... tak selesai-selesai, terpaksalah dipisahkan kedua-dua jasad manusia yang menjadi tempat bertapaknya mereka di alam manusia itu agar duduk berjauhan,supaya tidak berpeluang bertemu muka.

Jin yang sedap  lunak bahasa Indonesianya beragama Islam dalam jasad seorang remaja lelaki, berulangkali menggunakan Ayat Kursiy sebagai jurus-jurus serangannya. Mula-mula tu ingatkan jin liar yang merasuk, saya pun cubalah merawat jasad yang ditumpangi di samping sedikit serangan pada jin yang menumpang.  Rupa-rupanya dia hendak memusnahkan jin dalam jasad yang satu lagi. Tapi kemudiannya nampaknya dia tidaklah marah kepada saya, legalah.

Jin yang satu lagi entah apa agamanya, asyik cakap belit-belit. Jasad yang ditumpanginya tu pula ialah seorang wanita yang berat badannya mungkin lebih 100 kilogram. Waktu dia bersilat, tak terpegang dek kita (tapi langkah silatnya sumbang, lebih kepada nak menunjuk-nunjuk je rasanya).

Jin Indonesia ini cakap besar juga beberapa kali, tapi 'power'nya tidaklah seberapa. Dia gagal membinasakan lawannya walaupun dalam pertempuran itu kelihatan dia mendapat markah lebih.

Jin bangsa Indonesia ini mendakwa (dakwaan jin-jin jenis ini kita tak boleh percaya penuh) berasal dari indera kahyangan. Apa entah namanya, lupa pula, macam nama Indonesia kuno dalam filem-filem. Dia dihantar ke bumi untuk menentang jin-jin jahat. Dakwanya le... Tapi dari pemerhatian saya, dia memang jin jenis terbang.

Persoalan kami ramai-ramai di situ - mengapa kedua-dua jin tidak bertempur sahaja di alam mereka, sebaliknya berkeras hendak bertempur di alam manusia (menggunakan jasad-jasad manusia)? Kan senang? Tak payah le membuatkan manusia susah!

Sahabat-sahabat mungkin boleh kongsi ilmu atau pandangan. Terima kasih.

Mimpi Bunga, Rumah Besar dan Siput

Posted by Alexanderwathern | 9:46 PM | | 0 comments »

Seorang hamba Allah bertanya tentang takwil mimpi….

Di halaman sebuah rumah besar ada banyak bunga kuning dan putih, dan di halaman itu ada banyak siput.

Tafsiran saya… ada baaanyak wang, dan orang yang bermimpi mendapat sebahgian daripada wang itu. Banyak atau sedikit wang itu bersamaan dengan besar atau kecilnya rumah tadi. Oleh kerana rumahnya besar, maksudnya dapat banyak wanglah.

Cuma… saya tak dapat ta’birkan siput-siput. Entah apalah kaitannya dengan bunga-bunga dan rumah besar tadi.

(*Dalam seminggu ni lebih kurang 20 mimpi berjaya ditafsir, sedangkan ketika Allah tarik sebahagian daripada kebolehan itu sebelum ini, sebulan 1 tafsir pun susah nak dapat).


20 Jun 2013

Mimpi Anjing Hitam Berkait Saka?

Posted by Alexanderwathern | 9:03 PM | | 0 comments »

"Salam..saya nak tanya, adakah mimpi anjing hitam nak serang bermksud kita ada saka?"

Wlksm. Tidak semestinya. Biasanya mimpi hendak diserang oleh anjing hitam bermaksud ada musuh yang mahu mengenakan kita tetapi belum kena, tidak berkaitan dengan saka. Wallahua'alam.

Mimpi Dikejar Anjing

Posted by Alexanderwathern | 8:04 PM | | 0 comments »

"Assalammualaikum ustaz, Benarkah bermimpi dikejar haiwan seperti anjing adalah petanda sesuatu yang tidak elok dan tidak baik akan terjadi pada diri kita??"

Wlksm. Tidak semestinya akan berlaku sesuatu yang tidak baik, cuma mimpi dikejar anjng membawa maksud ada orang memusuhi anda dan anda menyelamatkan diri daripadanya. Wallahua'alam.

Mimpi Lipan Berjalar di Badan

Posted by Alexanderwathern | 7:57 PM | | 0 comments »

"Mimpi lipan berjalar di atas badan dengan diperhatikan oleh ibu saya tp beliau tidak berbuat apa2.."

Maksudnya ibu anda tahu ada seorang wanita yang kurang senang dengan anda tetapi dia diamkan sahaja hal itu, mungkin ibu anda ada sebab-sebab yang munasabah. Wallahua'alam.

Mimpi Sihir di Bahu Kanan

Posted by Alexanderwathern | 7:54 PM | | 0 comments »

"Salam...boleh saya tahu apakah maksud bermimpi dengan lelaki yang berumur...lelaki tu minta saya berubat bahu kanan.dia katakan saya ada sihir di bahu kanan."


Wlksm. Yang memberitahu itu ialah manusia atau jin, dan memang anda disihir (atau terkena sihir) di bahu kanan. Wallahua'alam.

Mimpi Lipan Dikerumuni Semut Merah

Posted by Alexanderwathern | 7:38 PM | | 0 comments »

“Saya bermimpi melihat lipan dikerumuni semut merah.”


Jika lipan itu masih hidup, maksudnya ada wanita yang tidak senang dengan anda dan wanita itu ada ramai orang di sekelilingnya, tetapi orang-orang itu lemah. Wallahua’alam.