MagzNetwork

Jarang sangat membuat rawatan membetulkan tulang belakang. Oleh itu, terpaksalah dibuat nota ringkas kerana ingat-ingat lupa susunannya. Berikut ialah nota ringkas tentang langkah-langkah rawatan membetulkan tulang belakang yang saya buat. Sengaja saya kongsikan di sini kerana notanya mencuit hati saya, seolah-oleh hendak membelasah orang sampai hancur saja bunyinya. Kalaulah pesakit terpandang nota saya ini, silap-silap haribulan lari tak bertangga dia : )

1. Tarik.
2. Lipat.
3. Tekan.
4. Putar.
5. Tumbuk tumit.
6. Tekan sisi.
7. Tarik sisi.
8. Koyak.
9. Tekan belakang/ tulang.
10. Lentik
11. Pijak kaki.
12. Kepak
13. Paling.
14. Tarik kepala.

Macam mana? Ada yang mahu 'try'? : )

Sakit Kepala Berdenyut

Posted by Alexanderwathern | 11:06 AM | | 0 comments »

SOALAN:

Saya ada sakit kepala selama sebulan, sakit berdenyut-denyut dari mata sebelah kiri sampai ubun-ubun kepala. Apabila malam susah hendak tidur. Apasal erk? Sudah pergi klinik tapi ‘still’ macam tu.


JAWAPAN:

Punca sakit kepala ni macam-macam. Sukar nak kesan puncanya dari jauh.


KAEDAH SUNNAH:

Ringkas cerita... anda ‘try’ berbekam. Tak payah bekam kat kepala, cukup bekam 1 tempat di belakang tengkuk, ke bawah sikit. Dapat 1 tempat tu pun jadi le. Cuba tengok kesannya bagaimana. Biasanya tukang bekam akan beri cadangan bahagian mana lagi yang sesuai.

(*Berbekam sangat mujarab untuk pelbagai jenis sakit kepala termasuklah akibat sihir dan gangguan jin)


KAEDAH TRADISIONAL:

Selain berbekam, kaedah refleksologi pun boleh. Sapu sikit minyak di ibu jari kaki kiri. Kemudian picit/ urut dengan agak kuat berkali-kali:

1. betul-betul di bawah tengah ibu jari kaki.

2. kemudian picit/urut ke arah depan kawasan pangkal ibu jari kaki (bahagian bawah).

3. kemudian pakai pensel/ pen, tekan hujung ibu jari kaki (depan) dengan agak kuat beberapa kali.

4. urut ke arah depan bahagian tepi (kedua-dua tepi) ibu jari tu.

Sambil picit/urut tu, zikir le apa-apa, contohnya “Allahu Akbar” berulang kali. Saraf kat situ bersangkut terus dengan bahagian kepala kita. Kalau ada gangguan jin yang ringan di kepala, insyaAllah ia akan pergi.

Untuk bahagian mata, urut/tekan kuat berulang kali pangkal jari kedua dan ketiga (bawah).


KAEDAH LOGIK:

Laluan utama ke kepala ialah bahagian tengkuk kita. Di situ ada begitu banyak urat saraf yang berkaitan dengan kepala. Sapukan minyak angin yang sesuai (seperti minyak burung but-but) dan picit-picit di bahagian tengkuk tu.


KAEDAH PERUBATAN ISLAM:

Sekiranya anda berasa kuat hati ia akibat gangguan jin atau sihir, boleh cuba baca 3 Qul, setiap satunya 3 kali pada segelas air kosong. Minum habis. Buat 2 kali sehari- pagi dan petang.


KAEDAH SAINS:

Banyakkan minum air kosong. Kadang-kadang kita sakit kepala kerana kurang air je. Minum air secukupnya, terus hilang skait kepala.

Semoga ada perubahan positif.


Abu Zulfiqar

5 MEI 2011


*Nama-nama kaedah di atas tu hanya untuk memudahkan pemahaman.

Jodoh Lambat kerana Gangguan Jin?

Posted by Alexanderwathern | 7:45 PM | , | 0 comments »

SOALAN:

Salam... Maaf saya ingin bertanya masalah diri.
Dalam usia yg menghampiri 30, saya masih belum bertemu jodoh. Adakah unsur-unsur halangan yang melibatkan jin pada diri ini kerana saya selalu bermimpi dan ada masa berlapis-lapis banyak perkara, pernah mimpi tentang budak-budak yang pelbagai. Selain itu ada juga lebam di kaki/paha yang tak pasti kerana apa. Perlukah saya bertemu perawat atau saya boleh mengubatnya sendiri dengan amalan-amalan?

Saya sebenarnya takut nak jumpa perawat kerana segan jika dia tahu keadaan saya. Saya takut jika berlaku keadaan seperti kerasukan bila dirawat. Apa yang perlu saya lakukan untuk merawat diri ini. Dan kenapa terjadi lebam di kaki?

Diharap ustaz sudi menjelaskan, terima kasih.

JAWAPAN:

Wlksm Cik Q,

Jodoh kita Tuhan yang menentukannya sejak azali. Boleh jadi ketika ini belum sampai jodoh anda. Mungkin sehari dua lagi sampai. Semakin maju zaman, semakin lewat usia kebanyakan wanita mendirikan rumahtangga. Untuk itu, anda teruskan berdoa dan banyakkan bersabar.

Selalu bermimpi, mimpi berlapis dan mimpikan budak-budak tidak semestinya menjadi petanda kewujudan gangguan jin. Jika ada pun, mungkin gangguan biasa yang tidak berkaitan dengan lewatnya anda bertemu jodoh.

Namun begitu, jika selalu berlaku lebam di kaki dan paha, biasanya melibatkan gangguan jin yang berulang (berdasarkan pengalaman saya). Sungguhpun ada gangguan pada bahagian itu, tapi tak semestinya ada kaitan dengan lambatnya jodoh anda.

Saya sarankan anda pergi dapatkan rawatan dengan perawat yang menggunakan keadah rawatan Islamik, walau sekali. InsyaAllah perawat itu dapat mengesan gangguan pada diri anda, jika ada. Dari situ, rawatan seterusnya boleh diusahakan.

Tentang segan bertemu perawat, anda boleh dapatkan bantuan perawat muslimah. Contohnya di Darussyifa’ Bangi. Sesama wanita, kuranglah segannya. Dirawat tak semestinya akan kerasukan. Bawalah bersama mahram ataupun teman-teman wanita anda sebagai peneman.

Seandainya anda mahu usahakan sendiri pun boleh, tapi saya lebih galakkan pergi bertemu perawat. Antara yang boleh diusahakan:

1. Beli 1 CD ruqyah di pasaran dan dengar setiap hari, sekurang-kurangnya sekali sehari. Jika ada gangguan, anda akan berasa lain macam. Dari situ, jelaslah memang ada gangguan. Dengarkan selama sebulan setengah.

2. Bacakan 3 Qul (setiap satunya 3 kali) pada segelas/ separuh gelas air kosong dan minum. Buat 3 kali sehari iaitu pada waktu pagi, petang dan sebelum tidur. Lakukan selama sebulan setengah.

3. Bacakan 2 Kalimah Syahadah, selawat 3 kali, Al-Fatihah 1 kali, Ayat Kursiy 1 kali dan 3 Qul pada sebaldi/ separuh baldi air/ secebok air dan limau purut (3 biji). Perahkan limau purut di dalam air. Mandi pada bilasan terakhir. 1 kali pagi dan 1 kali petang. Lakukan sekurang-kurangnya 3 hari. Kemudian teruskan mandi doa tanpa tanpa limau lebih kurang sebulan setengah.

Anda boleh pilih salah satu daripada yang di atas. Hendak melakukan ketiga-tiganya pun boleh, cuma takut tak terbuat. Eloklah amalannya sedikit tapi istiqamah/ berterusan.

Saya sudah mendoakan agar anda mendapata jodoh yang baik dan dijauhi daripada segala bentuk gangguan jin. Semoga segala urusan anda yang baik dimudahkan Allah SWT.

Abu Zulfiqar

3 Mei 2011