MagzNetwork

Rajin Pulak Puak-puak Ni Mengganggu

Posted by Alexanderwathern | 12:42 AM | | 0 comments »

Dalam sebulan lepas...

Malam pertama - Sesuatu masuk ke dalam mimpi, tapi dia tak buat apa-apa melainkan main pandang-pandang, jeling-jeling dan senyum-senyum. Muka ala-ala tengkorak lembu.
Malam kedua - Masuk lagi. Kali ni berlawan. Jurus pun tak kena, dia lari menyorok tepi dinding. Siap ketawa lagi. Lepas tu dia beredar.
Malam ketiga - Nekad nak tunggu walaupun badan semakin tak sihat... tapi dia tak masuk dah. Lega :)

Dua malam lepas ...

Antara lena tak lena, terjaga tengah malam. Nampak cahaya lampu bilik air, ruang tamu dan dari tingkap walaupun sikit-sikit, sebab semua pintu dan tingkap bertutup. Suasana biasa jika terjaga tengah malam.
Terjaga kali kedua, hitam gelap sekeliling. Balck-out le pulak. Langsung tak nampak apa. Tapi... baru terfikir...bunyi  kipas angin berputar masih kedengaran dan air-cond masih berbunyi tanda sedang beroperasi. Maksudnya... tak black out le.

Rupa-rupanya 'kawan' tutup habis keliling. Sebesar mana dia mampu besarkan diri dia tak tahulah. Cuba nak bangun melawan, tak boleh. Punyalah lama. Baca macam-macam. Dah lama baru dapat bangun. Elok "kawan tu" pun dah beredar. Biarlah, sekadar nak main lindung-lindung, tak payahlah berpanjang-panjang.

Malam semalam...

Salah seorang anak kata nampak buaya (terbang) dalam rumah. "Tekan punya tekan", dia mengaku saja-saja buat cerita. Budak ni le... (tapi risau juga kalau-kalau memang betul dia nampak, tapi sebab kita "tekan" tu dia tarik balik le ceritanya). Wallahualam.

Tidur malam semalam... mai pulak bergolek di sebelah, siap peluk lagi. Ingatkan orang rumah, buat biasa lah. Dah lama sikit baru perasan, muka buruk, dah tua. Lepas tu dia pergi, tak sempat nak pukul jarak dekat, ikhtiar jarak jauh, harap-harap dia dapat pengajaran.

Malam ni? Tunggu je la. Harap-harap tak datang dah. Nak berehat pun susah.

0 comments

Post a Comment