MagzNetwork

Perawat Sentuh Bahagian Sulit

Posted by Alexanderwathern | 9:01 PM | , | 0 comments »

PERSOALAN :

Subhanallah...ustaz, saya ingin bertanya...Saya sedang menjalani rawatan perubatan secara Islam dengan seorang ustaz.. Setelah ustaz bacakan ruqyah,,memang ada benda pada saya, kerana saya mula menggeletar dengan kuat..tapi saya tidak senang dan tertanya-tanya tentang cara rawatan ustaz tersebut...Ustaz menyentuh bahagian kemaluan saya, di bahagian tepi dan juga dada saya, kerana mendakwa benda tersebut ada di situ, kerana ketika beliau menekan di bahagian kiri kemaluan saya dan juga bahagian kiri dada saya,, badan saya makin kuat menggeletar...Adakah ustaz tersebut hanya ingin mengambil kesempatan pada saya? Saya sangat tidak selesa dan marah bila ustaz tersebut menyentuh bahagian kemaluan dan buah dada saya tanpa alas.. bantu la saya ustaz..

PENJELASAN :

Boleh jadi ustaz itu mengambil kesempatan, tapi boleh jadi juga dia TIDAK TAHU ADAB-ADAB ketika merawat walaupun dia tahu merawat. Memang ada perawat yang menyangkakan sekiranya jin-jin dalam tubuh pesakit lari dan berselindung pada bahagian-bahagian sulit, kononnya dibenarkan untuk mereka menyerang dengan cara menyentuh dan memegang bahagian tersebut. Sebenarnya tak boleh.

Memanglah jin syaitan suka jika mereka dapat menjerumuskan manusia kepada dosa sekalipun kecil. Apabila mereka berjaya mengumpan perawat untuk menjamah bahagian-bahagian sulit, hal itu sudah berupa kemenangan buat mereka. Sebab itulah mereka gemar menyorok di bahagian-bahagian tersebut.

Sepatutnya perawat tidak boleh menjamah tempat-tempat itu. Bukankah boleh ‘disentuh’ secara tidak langsung melalui titik-titik refeleksi di kaki? Jika dia lebih berkemampuan, boleh sahaja dia ‘attack’ jin-jin itu dengan jurus dari jarak jauh. Mengapa mesti disentuh secara terus? Jika perawat itu tidak ada pengetahuan tentang refleksi dan rawatan dari jauh, sepatutnya dia mengalah, mengakui kemampuannya merawat hanya setakat itu, dan mencadangkan agar pesakit berikhtiar mencari perawat lain yang lebih mahir.

Saranan saya, anda dapatkan rawatan dari perawat yang lain. Pergi dengan mahram ataupun dengan kawan-kawan, jangan berseorangan. Semoga segala urusan anda dimudahkan oleh Allah SWT.

Abu Zulfiqar

21 Januari 2012

0 comments

Post a Comment