MagzNetwork

Tafsiran untuk 6 Mimpi

Posted by Alexanderwathern | 1:30 PM | | 0 comments »

SOALAN:

Assalamualaikum..
di sini saya nak bertanya kan keadaan mimpi yang terjadi sejak 2 bulan yang lalu

1) membaca surah yassin beramai-ramai.kemudian saya mengatakan di dalam hati yang bacaan itu salah..
2) mempertikaikan ayat kursi kerana seseorang memberitahu saya ayat kursi cuma 2 ayat sahaja..kemudian saya membantah yang itu salah..bukannya 2 ayat sahaja.kerana saya membilang sambil membaca ayat kursi tersebut.
3) menjadi imam membaca surah al-ala.selepas memberi salam ada seseorang dengan marah memanggil saya.seolah-olah bacaan saya mengganggu seseorang yang sedang tidur..lalu saya bersemuka dengan seorang perempuan lalu mencuim tangan saya dan masuk islam..kemudian saya membawanya membeli buku2 agama terjemahan bahasa cina dan jepun.
4)melihat kaabah.
5) melihat ayat surah yusuf ayat ke 4.(dikatakan ayat pengasih)..
6)ketika hendak mandi melihat selawat ke atas nabi pada kertas putih..seolah2 membawa selawat tersebutdi dalam bekas mandi..

saya minta ustaz perjelaskan mimpi tersebut..sebab ada mimpi tersebut terjadi 2 kali pada malam jumaat...mimpi-mimpi tersebut
berselang2 selama 2 bulan...

salam
munir


JAWAPAN:

@ Waalaikumsalam Munir.


Berikut ialah beberapa tafsirannya.


MEMBACA SURAH YAASIN BERAMAI-RAMAI TAPI BERASA ADA KESALAHAN BACAAN – Maksudnya anda dan sekumpulan orang tertentu mencintai Nabi Muhammad, tetapi anda berasa ada sesuatu yang tidak kena dengan CARA kumpulan itu mencintai Nabi. Mungkin ada bahagian yang tidak selaras dengan tuntutan agama Islam (menurut pemahaman anda). Anda rasakan mereka mencintai Nabi tapi tidak kena dengan caranya. Wallahua’lam.


MIMPI PERTIKAIAN JUMLAH AYAT KURSIY – Ayat Kursiy bertempat dalam Surah Al-Baqarah. Bermimpi membaca Surah Al-Baqarah bermaksud umur yang panjang. Mimpi bertikai tentang jumlah ayat Kursiy tidak dapat saya ta’birkan.


MIMPI JADI IMAM YANG MEMBACA SURAH AL-A’LA – Maksudnya akan beroleh kemuliaan dan dimudahkan pula urusan-urusan. Baki mimpi itu tidak berjaya saya tafsirkan.


MELIHAT KAABAH – Maksudnya anda melihat ataupun berjumpa dengan seseorang yang berjawatan tinggi.


MELIHAT AYAT 4 SURAH YUSUF – Jika bermimpi MEMBACA Surah Yusuf, maksudnya anda akan dianiaya, tetapi kemudiannya memegang jawatan besar di perantauan, bukan di tempat asal. Membaca ayat ke-4 bermaksud anda akan mendapat kebaikan melebihi ahli keluarga anda. Bezanya, anda bermimpi MELIHAT ayat ke-4 Surah Yusuf, bukan membaca keseluruhan surah. Jadi saya tidak dapat ta’birkan mimpi ini dengan tepat.


MIMPI MELIHAT KERTAS BERTULIS SELAWAT DI BILIK MANDI – Tak dapat dita’birkan.


Sekadar itu sahaja yang diizinkan Tuhan untuk saya mentafsirkannya.


Abu Zulfiqar

6 September 2010

0 comments

Post a Comment