MagzNetwork

Kerap Ditindih Ketika Tidur

Posted by Alexanderwathern | 10:53 PM | , , | 2 comments »

Anonymous // July 25, 2010 6:33 PM

Salam saudara,

Saya sering kali di tindis dengan makhluk halus ketika tidur.. Macam-macam doa dah baca tapi tak berkesan juga. Bagaimana caranya ustaz??


PANDANGAN SAYA:


Wlksm,

Berdasarkan pengalaman saya yang singkat ini, jika terjadi begitu maksudnya ADA KEMUNGKINAN makhluk halus itu sudah berada/ selalu berada/ mudah masuk dalam tubuh. Saya sarankan saudara pergi dapatkan rawatan daripada mana-mana muallij (perawat)secara terus. Mereka akan cuba mengesan dan mengeluarkannya.

Selain itu, saudara juga boleh mencuba amalan ini sebelum tidur:

1. Berwudhuk (sekiranya selepas itu terbatal, tak mengapa tapi jika dapat dikekalkan sehingga lena adalah lebih baik).

2. Sebelum meletakkan tubuh ke tempat tidur, sapu sekali lalu dengan tangan ataupun kain sambil membaca Bismillah (atau apa-apa zikir. Amalan ini sebagai mengikut sunnah Nabi, dan mengelakkan daripada kita tertindih makhluk2 halus yang mungkin sedang berehat di pembaringan kita.

3. Baca 2 kalimah syahadah, selawat ke atas Nabi, Al Fatihah dan Ayat Kursiy (sekadar saranan)

4. AMALAN YANG JANGAN DITINGGALKAN - Tadah tangan macam berdoa, baca 3 Qul, hembus ke tapak tangan dan sapu ke seluruh badan. Ulangi 3 kali. Dengan izin Allah, amalan 3 Qul ini sudah cukup untuk mengelakkan daripada ditindih.

5. Mulakan berbaring dengan mengereng ke sebelah kanan terlebih dahulu (mengikut sunnah Nabi). Jika selepas itu mahu diubah kedudukan, tidak mengapa.

6. Sebelum lena, fikirkan perkara yang baik-baik. Jiak dapat berterusan berzikir sehingga lena lebih bagus.

Saya doakan agar ikhtiar saudara berjaya. Jika saudara dapat istiqamah amalan-amalan sebelum tidur itu tadi, mungkin saudara tidak perlu pergi mendapatkan rawatan muallij.


Abu Zulfiqar Amsyari
7 Ogos 2010

2 comments

  1. izati cogito // May 1, 2013 at 10:39 PM  

    Assalammualaikum ustaz,

    Benarkah bermimpi dikejar haiwan seperti anjing adalah petanda sesuatu yang tidak elok dan tidak baik akan terjadi pada diri kita??

  2. Alexanderwathern // June 18, 2013 at 8:04 PM  

    "Assalammualaikum ustaz, Benarkah bermimpi dikejar haiwan seperti anjing adalah petanda sesuatu yang tidak elok dan tidak baik akan terjadi pada diri kita??"

    Wlksm. Tidak semestinya akan berlaku sesuatu yang tidak baik, cuma mimpi dikejar anjng membawa maksud ada orang memusuhi anda dan anda menyelamatkan diri daripadanya. Wallahua'alam.

Post a Comment