MagzNetwork

SAHABAT BERTANYA :
Macam kismis dan ubat penerang hati yang ada jual di pasaran sekarang ini macam brand Tok Guru ...Apa pendapat anda tentang produk macam tu? Saya ada bagi pada anak-anak ...


PANDANGAN SAYA:
Jus Tok Guru tu nampaknya bagus. Isi kandungannya berupa delima, habbatus sauda, madu, zaitun, za'faran, kurma, kismis... semuanya baik untuk kesihatan rohani dan jasmani. Rasanya pun sedap.

Kismis memang dimaklumi kesan baiknya ke atas minda. Tambahan pula Kismis Tok Guru itu ada dibacakan ayat dan doa tertentu. Boleh juga kita beli kismis yang berkualiti tinggi, dan kita bacakan sendiri ayat/ doa nya.

Produk penerang hati jenama Tok Guru pun baik. Kaedah menulis ayat/ doa di atas pinggan putih dengan za'faran, kemudian dihapuskan tulisannya lalu diminum memang diamalkan oleh sebahagian ulama terdahulu. Za'faran itu sendiri punya pelbagai khasiat. Produk ini juga ditambah dengan air ros/ mawar. Air ros/mawar pun baik untuk kesihatan.

Ringkas ceritanya, 3 produk jenama Tok Guru yang dimaksudkan memang bermanfaat untuk kesihatan kita. Cuma berhati-hati dengan produk tiruan. Wallahualam.

0 comments

Post a Comment