MagzNetwork

SOALAN:
Umur saya 15 tahun...
Sudah mengalami masalah ini sejak berumur 13 tahun...

-selalu sakit dada...apabila bernafas terasa seperti ada jarum mencucuk....selalu sesak nafas ketika sakit di dada...

-selalu sakit kepala...rasa berdenyut dan kadangkala terasa seperti dicengkam....sakit ini selalunya hanya dialami di sebelah kanan....pemeriksaan CT scan pernah dibuat...

-saya juga seorang penghidap talasemia minor dan saya juga selalu kekurangan glucose..*tapi belum dipastikan samada menghidap hypoglecemia atau tidak*

-kadangkadang di telinga rasa berdesing...menyebabkan saya semakin hilang tumpuan untuk belajar...

-baru-baru ini...saya sakit di bahagian tulang belakang...saya pernah jatuh tangga ketika berusia 13 tahun...dan hampir mengalami keretakan tulang pelvik....adakah sakit di tulang belakang ini berkait dengan peristiwa dahulu?

Adakah simptom-simptom ini berkaitan antara satu sama lain?


***Saya telah buat pemeriksaan berkenaan simptom-simptom ini...malah kat doktor-doktor pakar....namun mereka tidak tahu untuk menyatakan apa masalah saya....boleh dikatakan setiap yang saya alami telah saya ceritakan kepada doktor yang saya jumpa....tapi .....respon yang diterima tetap sama..***


harap saya dpt dibantu..


PANDANGAN:
Wlksm,

Teruskan dengan rawatan moden, disamping itu, usahakan juga dengan rawatan alternatif. Untuk rawatan alternatif, saya cadangkan:

1. Sesi ruqyah (bacaan ayat-ayat suci, doa). Untuk itu anda cari seorang perawat yang berkebolehan meruqyah untuk meruqyah anda. Peruqyah dengan ustaz ialah dua peranan yang berbeza. Bukan semua peruqyah ialah ustaz dan bukan semua ustaz berkebolehan meruqyah. Jika tiada sebarang masalah dengan sesi ini, kemudian bolehlah dilanjutkan ke sesi seterusnya. Jika terdapat gangguan jin atau sihir, dari sini kita boleh usahakan penyelesaiannya.

2. Kesan masalah dalaman dengan melihat tanda-tanda di tapak tangan, lidah, mata. Carilah bahan/ ubat yang sesuai sebagaimana yang disarankan oleh perawat jika berjaya dikesan anda mempunyai masalah pada bahagian tertentu.

3. Anda boleh cuba menjalani rawatan berbekam. Berbekam ialah sebaik-baik rawatan (hadis).

4. Masih gagal juga, anda ikhtiarkan cara tasauf/ sufi. Jika ada terasa pernah melakukan kesalahan dengan sesiapa, mohon maaf. Jika ada mengurung apa-apa haiwan seperti burung disangkar, ikan di akuarium, hamster dan sebagainya... sila lepaskan. Jika ada apa-apa perkara yang dilarang oleh Allah tetapi masih anda lakukan (seperti menonton artis wanita menyanyi, bertabarruj, memandang rendah para pendakwah Islam dsb), sila tinggalkan. Banyakkan istighfar, sekurang-kurangnya 70 kali sehari (bertaubat).

Wallahualam.


Abu Zulfiqar Amsyari
17 April 2010

0 comments

Post a Comment